
Styly učení aneb "Jak se učíš?" - "Jak to děláš?"
Mají se učit, ale ví jak? Jaký je jejich přirozený styl učení?
Pokud vás zajímá, jak poznat a využít různé styly učení ve výuce, neváhejte a přihlaste se k našemu kurzu. Kurz je určen pro pedagogy všech stupňů a typů škol, kteří chtějí zlepšit své pedagogické dovednosti a zvýšit spokojenost a úspěšnost svých žáků. Na našem kurzu nebudete jen poslouchat teorii, ale budete experimentovat s různými pedagogickými metodami a materiály, které odpovídají různým stylům učení.
Pedagogická komunikace – vztahy a otevřená komunikace
Pedagogická otevřená komunikace je způsob, jakým pedagog komunikuje s žáky a dětmi tak, aby je respektoval, podporoval, motivoval a inspiroval. Pedagogická otevřená komunikace pomáhá budovat důvěru, porozumění, spolupráci a vzájemné učení. Základním požadavkem je přirozená autorita pedagoga - schopnost a ochota pedagoga vést, řídit, organizovat a kontrolovat výchovně vzdělávací proces, pomáhá vytvářet řád, bezpečí, spravedlnost a respekt ve školním prostředí.
Obtížné pedagogické situace
Obtížné pedagogické situace ve výuce nemusí být jen problémem, ale i příležitostí. Na našem semináři se seznámíte s možnostmi, jak využít obtížné situace k rozvoji personálních a sociálních kompetencí žáků, jako jsou například komunikace, spolupráce, řešení konfliktů, sebereflexe, sebeúcta, empatie, tolerance, kritické myšlení, kreativita, iniciativa, zodpovědnost, adaptabilita a další. Získáte také tipy, jak posílit svou přirozenou autoritu, respekt a důvěru ve vztahu k žákům.
Zavádění kompetenčního modelu vzdělávání v ZŠ
Připravit se včas a postupně na změnu RVP, systémové zavádění konstruktivistického způsobu výuky a využití aktivizačních metod, kreativní banka nápadů, metodická podpora učitelů.
Smysluplný systém třídnických hodin v ZŠ
Tvorba plánu rozvoje personálních a sociálních kompetencí žáků v třídnických hodinách od 1. po 9. ročník ZŠ, metodické vedení třídních učitelů, databáze aktivit v třídnických hodinách.
"Spolupracujeme" náměty pro spolupráci s rodiči
Ve škole to bez rodičů nejde. Jsou to naši partneři, spolupracovníci, ale někdy i oponenti. Jak se k nim postavit, jak s nimi komunikovat, jak je zapojit do výuky a výchovy? Na našem semináři si společně otevřeme tuto důležitou otázku a zamyslíme se nad rolemi pedagogů a rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu. Naučíte se, jak poznat potřeby, očekávání a zájmy rodičů, jak respektovat jejich názory a postoje, jak řešit možné konflikty a nedorozumění.
"Já vás slyším" ale nevnímám
Ve výuce se setkáváme s různými situacemi, které nás mohou potěšit, zaskočit, rozčílit nebo zneklidnit. Jak se v nich zorientovat, jak si je zhodnotit a jak na ně vhodně reagovat? Na našem semináři se seznámíte s možnostmi, jak řešit obtížné pedagogické situace, jako jsou například konflikty, stížnosti, nedorozumění, odpor, nezájem, agresivita, lhaní, pláč, strach, stres a další. Získáte praktické tipy a nápady, jak zvládat tyto situace a jak je využít k rozvoji kompetencí žáků i sebe.
Formativní hodnocení
Formativní hodnocení je proces, který umožňuje pedagogům a žákům získávat informace o tom, jak probíhá učení, jaké jsou silné a slabé stránky žáků, jaké jsou jejich cíle a potřeby, a jak jim pomoci dosáhnout lepších výsledků. Naučíte se, jak formulovat a sdělovat žákům cíle a kritéria úspěchu, jak vytvářet a používat různé typy úkolů, otázek a testů, jak poskytovat a vyžadovat kvalitní zpětnou vazbu, jak podporovat sebehodnocení a vzájemné hodnocení žáků, jak sledovat a dokumentovat pokrok žáků, jak zapojovat rodiče a další partnery do formativního hodnocení.
Sborovna - vztahový labyrint z pohledu pedagoga
Na našem semináři si otevřeme palčivá témata většiny sboroven nebo právě té vaší a společně budeme hledat řešení. Naučíte se, jak analyzovat vztahy mezi pedagogy, jak identifikovat problémy a potřeby, jak komunikovat a jednat s kolegy, jak řešit konflikty a neshody, jak podporovat spolupráci a týmového ducha ve sborovně. Součástí může být dotazník Klima učitelského sboru.
Vědí děti, které učíme, jak se učit?
Učební styl není neměnný, ale může se měnit v závislosti na situaci, obsahu, cíli a zájmu. My pedagogové, máme možnost ovlivnit učební styl žáků tím, že jim nabídneme různé metody, formy, materiály a prostředky výuky, které odpovídají jejich učebním stylům, nebo je motivujeme k vyzkoušení nových a odlišných učebních stylů. Tím podpoříme jejich učební úspěch, zájem, zapojení a spokojenost. Naučíte se jak zvolit vhodný učební styl pro motivaci žáků, jak přizpůsobit výuku různým učebním stylům, jak kombinovat a střídat různé učební styly, jak stimulovat žáky k rozšíření a změně svých učebních stylů.
Kreativně ve školním prostředí
Kreativní techniky jsou způsoby, jak podporovat a rozvíjet kreativitu, fantazii a invenci žáků i pedagogů. Pomáhají řešit problémy, hledat nové nápady, zlepšovat paměť, koncentraci a pozornost, zvyšovat motivaci a zájem o učení, zlepšovat komunikaci a spolupráci, rozvíjet osobnost a sebevědomí. Jsou také zábavné a prožitkové, což přispívá k dobré náladě a atmosféře ve třídě.
Na semináři se seznámíte s různými metodami kreativních technik, které můžete používat ve výuce. Dozvíte se, jaké jsou jejich cíle, principy, pravidla a postupy, jak je vybírat a kombinovat podle tématu, obsahu, cílů a potřeb výuky.
Projektová výuka II
Projektová výuka je metoda, která umožňuje žákům pracovat na společném úkolu, který je zajímavý, smysluplný a vychází z reálného života. Podporuje rozvoj klíčových kompetencí, jako jsou například komunikace, spolupráce, kritické myšlení, kreativita, iniciativa, zodpovědnost a další. V semináři vám nabídneme návody, jak si vytvořit svůj vlastní skupinový nebo individuální projekt podle své aprobace nebo zájmu. Naučíte se, jak stanovit cíl, téma, obsah a časový plán projektu, jak vybrat vhodné metody, formy, materiály a prostředky pro realizaci projektu, jak pracovat se šablonami pro vzdělávací projekty. Naučíte se, jak rozdělit žáky do skupin, jak zadat projekt tak, aby každý z žáků si našel své místo v projektu a převzal zodpovědnost za úkol ve skupině, jak sledovat a řídit průběh skupinové práce, jak řešit možné problémy a obtíže ve skupině.
Činnosti pro nadané děti
Nadané děti se rodí s vrozenými odlišnostmi vývoje nervového systému, které ovlivňují jejich myšlení, učení, chování a emoce. Zpravidla mají vysokou inteligenci, kreativitu, zvídavost, nadšení, citlivost, ale také specifické problémy, jako jsou například nudění se ve výuce, nepochopení ze strany vrstevníků a dospělých, nízké sebevědomí, perfekcionismus, strach z neúspěchu a další.
Na semináři se dozvíte, jak poznat nadané děti, jak rozumět jejich charakteristikám a potřebám, jak jim pomoci rozvíjet jejich potenciál a zároveň řešit jejich obtíže.
Řešení konfliktů
Ve školním prostředí se můžeme setkat s různými obtížnými situacemi v komunikaci, které nás mohou zaskočit, rozčílit, zneklidnit nebo ztrapnit. Pokusíme se nalézt způsoby zvládání obtížných situací v komunikaci, budeme hledat vhodné cesty řešení konfliktů. Naučíte se, jak rozpoznat a analyzovat konflikty, jak zvolit vhodnou strategii řešení konfliktů, jak komunikovat a jednat v konfliktních situacích, jak hledat a nalézat win-win řešení, jak zvládat emoce a stres v konfliktech.
Náměty pro spolupráci
Spolupráce je nezbytnou součástí moderní pedagogiky, protože podporuje rozvoj klíčových kompetencí. Dozvíte, proč je spolupráce důležitá pro kvalitní výuku, jaké jsou její výhody a výzvy, jaké jsou podmínky a principy úspěšné spolupráce. Vyzkoušíte si, jak plánovat, organizovat, provádět, hodnotit a reflektovat spoluprací ve výuce. Můžete sdílet své zkušenosti, názory a postřehy s ostatními účastníky semináře.
Začínající pedagog
Pro začínajícího pedagoga je důležité orientovat se v novém prostředí praxe, poznat jeho pravidla, normy, kulturu a klima, navázat dobré vztahy a spolupráci s ostatními, zvládat různé situace a problémy, které se mohou vyskytnout. Tím si může získat důvěru, respekt a uznání, které jsou nezbytné pro profesionální růst a rozvoj. Naučíte se, jak si určit své vlastnosti, schopnosti, zájmy a preference, jak si stanovit své cíle, priority a očekávání, jak si ujasnit svou roli, poslání a vizi v pedagogickém procesu.
Vyjednávání ve školním prostředí
Vyjednávání je proces, kterým se snažíme dosáhnout dohody s druhou stranou, která má odlišné nebo protichůdné zájmy, názory nebo postoje. Vyjednávání je důležitou dovedností pro pedagogy, protože se často musíme domlouvat s žáky, studenty, kolegy, rodiči nebo vedením o různých otázkách, které se týkají naší práce, výuky, výchovy, hodnocení, spolupráce a dalších. Naučíte se, jak se vyvarovat chyb při vyjednávání, které mohou vést k neúspěchu, konfliktu nebo ztrátě důvěry. Naučíte se také, jak aplikovat komunikační techniky na vyjednávací proces, jako jsou například aktivní naslouchání, asertivní sdělování, zpětná vazba, otázky, reformulace, parafráze, argumentace, přesvědčování, taktická empatie a další.
Úvod do řešení konfliktů
Pokud vás zajímá, jak zlepšit svou komunikaci ve školním prostředí, neváhejte a přihlaste se k našemu semináři. Naučíte, jak řešit a vyjednávat konflikty ve školním prostředí, jak rozpoznat a analyzovat konflikty, jak zvolit vhodnou strategii řešení konfliktů, jak komunikovat a jednat v konfliktních situací, jak reagovat na různé typy obtížných situací, jak se vyrovnat s negativními emocemi, jak se zachovat profesionálně a asertivně, jak se nechat ovlivnit a neovlivnit, jak se udržet v klidu a kontrole.
O výchově dětí ze všech stran
Zajímá vás, jak propojit výchovu a vzdělávání ve školní praxi, neváhejte a přihlaste se k našemu semináři. Vzdělávání je součástí výchovy, která je cílem a smyslem naší pedagogické práce. Jen naivní pedagog se může domnívat, že vzdělávat lze bez výchovy. Jednoduše, vzdělávat nevychované nejde.Na našem semináři si uvědomíte, proč je výchova nedílnou součástí vzdělávání, jaké jsou její cíle, principy a metody, jaké jsou její výzvy a problémy, jaké jsou její výsledky a přínosy. A hlavně: "Jak na to"!
(Ne) Výchova trestem
Chcete se dozvědět, jak efektivně využívat psaná i nepsaná pravidla ve vaší škole? Zajímá vás, jak se vyhnout nevyužívání nebo nadužívání trestů, které mohou poškodit vztahy mezi žáky, rodiči a učiteli? Hledáte praktické řešení konkrétních situací, které se vám mohou vyskytnout v každodenní praxi? Tak navštivte náš seminář. V něm vám nabídneme inspirativní a užitečné informace, názory a zkušenosti, které vám pomohou vytvořit si vlastní postoj a strategii k práci s pravidly a tresty ve školním prostředí. Kromě toho chceme prostřednictvím semináře pobídnout k zamyšlení se nad tím, zda není lepší učit žáky a jejich rodiče k osobní zodpovědnosti než bezvýznamně trestat.
Škola jako komunita
Naším cílem je nabídnout vám zajímavé a užitečné informace, názory a zkušenosti, které vám pomohou vytvořit si vlastní postoj a strategii k zapojení rodičů do výchovně vzdělávacího procesu. Kromě toho chceme prostřednictvím semináře podpořit vaši profesní kompetenci a osobní spokojenost. Na semináři se zaměříme na následující témata:
- Možnosti participace rodičů na výchovně vzdělávacím procesu,
- Komunitní pojetí školního prostředí,
- Změna RVP směřující ke kompetenčnímu modelu vzdělávání
- Praktické nápady a inspirace
"Začínám"
Seminář je určen pro začínající učitele všech stupňů a typů škol, kteří chtějí získat podporu a pomoc při vstupu do výuky. Nabídneme vám užitečné a praktické informace, názory a zkušenosti, které vám pomohou najít svoji vlastní cestu v přístupu k žákům a vyučovanému předmětu. Kromě toho chceme prostřednictvím semináře posílit vaši sebedůvěru a motivaci.
Zrcadlo duše" – interaktivní program k rozvoji personálních kompetencí dospívajících
Časová dotace 8 hodin nebo 16 hodin
Chcete se dozvědět, jak podporovat osobnostní růst a rozvoj žáků ve věku 14 až 17 let? Zajímá vás, jak využít interaktivní program, který byl ověřen a upraven ve třech zemích a v různých oblastech vzdělávání? Hledáte konkrétní postupy a aktivity, které vycházejí z autorského filmu? Pojďte to zkusit. Nabídneme vám zajímavé a praktické informace, názory a zkušenosti, které vám pomohou využít interaktivní program k rozvoji personálních kompetencí žáků ve věku raného dospívání. Kromě toho chceme prostřednictvím semináře podpořit vaši profesní kompetenci a osobní spokojenost.
Kdo povede seminář? Odborný garant a autor námětu filmu.
a další...
- Přechod na formativní hodnocení ve školách a školských zařízeních
- Systematizace zavedení změny RVP ve škole
- Specifika vedení pracovního týmu ve školním prostředí
- Dejme každému šanci zažít úspěch
- Třídní klima pro inkluzi
- Bezpečné klima v kroužku pro inkluzi
- Čtenářská gramotnost ve volnočasových aktivitách
- Matematická gramotnost ve volnočasových aktivitách
- Osobnostní rozvoj pedagogů volného času
- Komunikační dovednosti - techniky vyjednávání
- Projektová výuka I.
- Prezentační dovednosti pedagoga
- Management vzdělávacích projektů, projektové řízení ve školách a školských zařízeních
- Efektivní vedení porad
- Třídní učitel - největší znalec třídy
- Zkusme to jinak
- Komunikace s rodiči, prevence a řešení konfliktů
- Umění přesvědčit a získat druhé na svoji stranu
- Nadané dítě ve škole a v zájmové vzdělávání
- Týmy ve školním prostředí
- Osobnostně sociální rozvoj - syndrom vyhoření a demotivace u pedagogických pracovníků
- Od pedagogického eléva k pedagogickému mistrovství
- Jak udělat vyučování zajímavější